iaum

insta bale

دين مقدس اسلام بعنوان مكتبي اجتماعي و انسان‌ساز اصل مشاركت و مسئوليت همگاني در پيشبرد اهداف اجتماعي را مبناي حركت جامعه بسوي تعالي شناخته است و باورهاي ديني و غيرت ملي مردم ايران در تاريخ افتخارآفرين اين سرزمين نيز همواره تكيه گاه و پشتيبان ستمديدگان ومحرومان باتوجه به رعايت اصول اخلاقي و انساني بوده است.

امروزه كليه كشورهاي دنيا بخصوص كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه آنچنان به اهميت بهداشت و سلامت واقفند كه جامعترين كمكهاي آنان در قالب مساعدتهاي بهداشتي و سالم­سازي محيط بشري در زمره ارجح‌ترين اقدامات آنان قرار مي‌گيرد.

دانشگاه آزاداسلامي بدون هيچ  بودجه و حمايت مالي و تنها با تكيه بر درآمدهاي حاصل از شهريه دانشجويان در راستاي امر خطير و پرهزينه  تربيت نيروي خدوم و ماهر سيستم سلامت  (بيش از 40%) و ارايه خدمات تخصصي و فوق تخصصي پزشكي به اقشار مختلف جامعه گام بر ميدارد و در اين مسير جهت تداوم حركت و ارتقا كيفيت آموزشي دانشجويان پزشكي و ساير رشته هاي وابسته علوم پزشكي و ارايه خدمات سلامت به جامعه نيازمند ياري سبز خيرين و توانگران نيك‌انديشي است كه  به انگيزه تجلي مباني والاي انسان دوستي و با توجه به سنت مرضيه انبياي گرامي و ائمه اطهار(ع) و بهره‌گيري از توانمنديهاي مادي و معنوي خود در گسترش امور بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جامعه مي كوشند. محل مصرف كمكهاي خيرين نيك انديش در دو حوزه زير مي باشد:

  • راه اندازي، تجهيزمراكز درماني، خريد تجهيزات پزشكي و ارتقا تجهيزات فرسوده، و هزينه هاي درمان بيماران كه در شرايط فعلي اقتصادي. آنچه كه بيش از ميزان كمك ها بايستي مدنظر قرار گيرد ترويج فرهنگ نوعدوستي، مهر به همنوع و داشتن دغدغه در قبال مشكلات ديگران است.
  • موضوع مهم ديگر تنوع نيازها در حوزه سلامت است شايد در نگاه اول راه اندازي، تجهيز و توسعه بخش هاي درماني و ارايه خدمات درماني بالاترين اولويت به نظر آيداما نبايد از حوزه هاي آموزش و پژوهش غافل شد، حوزه هايي كه با كمك خيرين نيكوكار مي تواند منجر به ترتبيت پزشكاني شود كه يك عمر منشا خدمت هستند و با تمام وجود در جهت ارتقا سلامت جامعه كوشش خواهند نمود.

در ادامه نيازمندي هاي مراكز درماني تابعه و نيز مراكز آموزشي و پژوهشي اين دانشگاه عرضه مي گردد. نيت خيرين حوزه سلامت را به نيكي مي ستاييم وبراي وجود ارزشمندشان آرزوي سلامت وسعادت داريم.