iaum

insta bale

تعاريف انواع برنامه هاي آموزش مداوم

 

به منظور هماهنگي و ايجاد رويه يكسان در نامگذاري برنامه هاي آموزش مداوم و با توجه به عدم وجود تعاريف كاربردي واحد براي اين قبيل برنامه ها و بر اساس بررسي هاي انجام شده توسط اداره كل آموزش مداوم شامل : استفاده از منابع موجود ، نظرخواهي از معاونين وزارت متبوع ، مديران معاونت آموزشي ، معاونين آموزشي دانشگاهها و دانشكده هاي علوم پزشكي ، انجمنهاي علمي مصوب گروه پزشكي ، كميته تخصيص امتياز آموزش مداوم و كارشناسان اداره كل آموزش مداوم ، شورايعالي آموزش مداوم در پانزدهمين جلسه مورخ 4/11/78 تعاريف برنامه ها را به شرح ذيل مورد تصويب قرار داد:

1–همايش (كنگره)

           گردهمايي رسمي متشكل از متخصصين و افراد با تجربه كه در آن نتايج تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده در موضوع علمي مشخص و به صورت مقاله ، سخنراني و و پوستر ارائه شده و به شكل دوره اي 1 تا 5 سال يكبار تكرار مي گردد طول مدت كنگره (3) روز يا بيشتر است ، براي برگزاري هر كنگره تشكيل تعدادي كميته تخصصي ضرورت دارد.

2- همايش بين المللي (كنگره بين المللي)

           با حضور اساتيد و پژوهشگران برجسته خارجي تشكيل مي گردد (علاوه برداشتن تعاريف همايش ملي) حداقل 20% مقالات ارائه شده در همايش بين المللي حاصل تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده در ساير كشورها است.

3–هم انديشي (سمينار)

           اجتماعات و گردهمايي كه هدف از تشكيل آن بيان تازه هاي علمي ، مبادله تجربيات و تجديد اطلاعات در جهت چاره جويي و حل مشكلات حرفه اي شركت كنندگان است به صورت ارائه سخنراني ، ميزگرد و جلسات پرسش و پاسخ اداره مي گردد. طول مدت آن حداقل2روز مي باشد.

4- فراهم آيي (كنفرانس)

           نشستها و اجتماعاتي كه به منظور شور و بحث در يك زمينه خاص تشكيل مي گردد و در آن افراد نقطه نظرات خود را درباره مسائل و مشكلات مهم از طريق سخنراني ، جلسات پرسش و پاسخ، ميزگرد و گزارش موارد جالب(Case Report)مطرح مي نمايند. اين نشستها مي تواند در طييك روزيا به صورت جلسات دوره اي تشكيل گردد. چنانچه اين جلسات بصورتادواريتشكيل شود به آن كنفرانس دوره اي اطلاق مي شود.

5- هم نشست (سمپوزيوم)

           به منظور آموزش مسائل علمي تخصصي و فوق تخصصي درباره موضوعي خاص به صورت سخنراني ، كارگروهي ، بحث و ارائه مقاله برگزار مي گردد در سمپوزيوم هر يك از سخنرانان درباره جنبه خاصي از موضوع به بحث مي پردازند ، مخاطبين هم نشست، افـراد متخصص و صـاحب نظر مـي باشند . طول مدت سمپوزيوم معمولاً (1) روز است .