iaum

insta bale

  • image
  • image
  • [slide]

 شهر جدید گلبهار؛ شهر آسمان آبی

شهرهای جدید به عنوان یکی از عوامل و راهکارهای مؤثر در ساماندهی و نظام اسکان جمعیت در کشور می­باشد. شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد بعنوان یکی از شهرهای اقماری این شهر در محور مشهد – قوچان که از جنوب به سلسله جبال کوههای بینالود و از شمال به رشته کوههای هزار مسجد و کشف رود منتهی میشود، و همجوار با شهرستان چناران و شهر گلمکان می‌باشد.
در همین راستا با اهداف ذیل ایجاد گردیده است:

ایجاد مرکزیتی به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت شهر مشهد
ایجاد مراکز آموزش عالی، خدمات رفاهی و اجتماعی
ایجاد مراکز عالی خدمات و کارگاه­های تخصصی شهری
جلوگیری از تخریب و کمک به اعاده و بهبود اکوسیستم طبیعی منطقه
ایجاد فرصت های شغلی مناسب در ارتباط با رفع نیازهای جمعیت ساکن
ایجاد محیط شهری با کیفیت زیستی مطلوب که در این راستا مقرر شد فعالیت های خود را در سه بخش عمده ذیل برنامه ریزی نماید:

الف) ارتقاء سطح جذب جمعیت و بهینه سازی شهر برای اسکان

ب) ایجاد بسترهای اشتغال و بهسازی عملکرد

ج) هویت بخشیدن به شهر

مطالعات شهر جدید گلبهار در اجرای سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ کشور از سال ۱۳۶۶ در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس طرح جامع گلبهار در سال ۱۳۷۲ در ۴ فاز و با سطح محدوده حدود ۵۰۰۰ هکتار مصوب گردیده است. فاز ۱ و ۲ شهر جدید با مساحت حدود ۲۷۰۰ هکتار دارای طرح تفصیلی مصوب میباشد.

در حال حاضر با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی و در نتیجه تأسیس شهرهای جدید، لزوم توسعه سیستم­های حمل و نقل امری ضروری بوده که بدون سرمایه گذاری بر روی آنها این امر امکان پذیر نمی باشد.

در بین سیستم های حمل و نقل شهری برای حمل مسافر، سیستم های ریلی با توجه به خصوصیات، ویژگی ها و امتیازاتی که دارند از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند که در بین آنها قطار سریع السیر به عنوان سیستمی مناسب برای شهر جدید گلبهار مطرح گردید.

طرح احداث قطار برقی مشهد به گلبهار در قانون بودجه سال ۱۳۹۰ دارای ردیف گردید که پس از فعال شدن موافقتنامه شماره ۴۰۹۰۳۲۱۶ فعالیت های مربوط به انجام مطالعات و اجرای مسیر مصوب بطول ۳۷ کیلومتر در ۳ فاز توسط پیمانکاران مربوطه در حال انجام میباشد و در تاریخ ۹۴/۱۱/۶ قرارداد فاینانس ساخت و تکمیل مسیر قطار برقی گلبهار-مشهد با اعتبار حدود ۲۹۹ میلیون یورو با شرکت نورینکو چین و سپاسد ایران منعقد گردید.

از دیگر پروژه های ساخته شده و در حال ساخت در شهر جدید گلبهار میتوان به مجموعه توریستی و تفریحی دریاچه به مساحت ۵۰ هکتار که ۱۵ هکتار آن احداث و در حال بهره برداری میباشد و نیز به اولین سایت احداث شده پروازهای آموزشی و تفریحی و آزاد راه مشهد گلبهار چناران اشاره کرد که عملیات اجرایی آن در تاریخ ۹۶/۶/۱۶ به دستور مقام عالی وزارت آغاز گردید.

  • اعطای مدرک تحصیلی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به فارغ التحصیلان مجتمع
  • امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان عزیز خانواده شاهد و ایثارگران 
  • اعطای انواع تسهیلات بانکی مطابق مجوزهای سازمان مرکزی دانشگاه و صندوق رفاه وزارت علوم و صندوق رفاه دانشگاه ازاد اسلامی مشابه دانشجویان مشهد
  • استفاده از بهترین اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • برخورداری از آزمایشگاههای تخصصی و سالنهای فنی و صنعتی
  • امکانات آموزشی و پژوهشی شامل کلاسهای سمعی و بصری، سالنهای مطالعه، سالنهای کامپیوتر، کتابخانه
  • امکانات رفاهی دانشجویی شامل سلف سرویس، سرویس رفت و برگشت
  • برخورداری از فضای آموزشی  بزرگ و مدرن با بیش از بیست هزار مترمربع زیربنا
  • برخورداری از امکانات ورزشی شامل سالن ورزشی چندمنظوره
  • برخورداری از خوابگاههای دانشجویی
  • جهت مشاهده تصاویر مجتمع و آشنایی با امکانات مجتمع از گالری تصاویر مجتمع دیدن فرمایید.

 پذیرش دانشجو در مجتمع بین الملل خراسان بر اساس مجوز سازمان مرکزی و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد. لذا علاقمندان می بایست جهت اطلاع از آخرین وضعیت پذیرش دانشجو در این مجتمع به وب سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

شایان ذکر است کلاسهای دانشجویان رشته هایی که تعداد آن به حد نصاب نرسیده باشد با دانشجویان هم گروه در مشهد ادغام می گردد. لذا جهت اطلاع از آخرین وضعیت رشته ها و محل تشکیل آن به آموزش دانشکده مراجعه فرمایید. کلیه کلاسهای مقطع ارشد و دکتری در روزهای آخر هفته برگزار خواهد شد. 

گروه های آموزشی فعال مجتمع بین الملل خراسان :

گروه حقوق

گروه معماری عمران و شهرسازی

گروه تربیت بدنی

گروه کشاورزی

آدرس مجتمع: کیلومتر 35 جاده مشهد -چناران، شهرجدید گلبهار، انتهای بلوار امام رضا (ع)، پردیس بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان

تلفن تماس:

۰۵۱-۳۸۳۲۵۵۶۰

۰۵۱-۳۸۳۲۵۵۶۱

۰۵۱-۳۸۳۲۵۵۶۲

۰۵۱-۳۸۳۲۵۵۶۳

کانال رسمی مجتمع: @intlcomplex

 

 

 رییس مجتمع

آقای دکتر محمد رأفتی
 

مرتبه علمی: استادیار

 

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 
 معاون آموزشی آقای دکتر سیدرضا کامل

 

مرتبه علمی: استادیار

 

وب سایت شخصی: drkamel.ir

مشاهده رزومه

 drkamel3
 معاون پژوهشی

خانم دکتر رویا رضائیان دلویی
 

مرتبه علمی: استادیار

 

  مجتمع بین الملل خراسان، از سال 1377 با عنوان مجتمع آموزشی گلبهار در شهرجدید گلبهار و با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر در شهرجدید گلبهار آغاز به فعالیت نمود و از سال 1390 با افتتاح ساختمان جدید مجتمع در فضایی به مساحت 200 هکتار و با زیربنای 30000 متر مربع، فعالیت خود را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (PhD) ادامه می دهد.

از سال 1394 و با موافقت و حکم ریاست محترم وقت دانشگاه آزاد اسلامی، مجتمع آموزشی گلبهار به عنوان پردیس بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان معرفی گردید و با اخذ مجوزهای لازم اقدام به پذیرش دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و در تمامی مقاطع شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نمود. هم اکنون مجتمع بین الملل خراسان با دارا بودن بیش از 2500 دانشجو و فضای آموزشی وسیع و امکانات بی نظیر هرساله پذیرای دانشجویان و دانش پژوهان از سراسر جهان می باشد.

مجتمع بین الملل خراسان، با سی هزار متر مربع زيربنا، مجهز به بهترین و جدیدترین امکانات آموزشی، دانشجویی، فرهنگی و ورزشی است. بیش از 50 كلاس و کارگاه آموزشی با امکانات و تجهیزات سمعی و بصری، آمفی تئاتر اصلی دانشکده با ظرفیت 600 نفر و مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات برگزاری همایش با قابلیت برگزاری همایش های ملی و بین المللی و با امکانات روز از جمله امکانات مجتمع می باشد.

 

سالن ورزشی سرپوشیده چندمنظوره مجهز به کلیه امکانات و تجهیزات ورزشی و ظرفیت 1500 نفر تماشاگر و سالن های تخصصی فوتسال، بسکتبال، والیبال، کشتی، پینگ پنگ در جوار ساختمان آموزشی مجتمع آماده استفاده علاقمندان و ورزشکاران ارجمند می باشد که همه روزه پذیرای علاقمندان می باشد.

کتابخانه مجتمع با بیش از 30000 جلد کتاب، بخشهای مرجع، مجلات علمی، تحصیلات تکمیلی، بخش منابع لاتین و سالنهای مطالعه با فضای بزرگ و مجهز به صورت رایگان برای کلیه دانشجویان و دانش پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دانشجویان مشغول به تحصیل در پردیس بین الملل خراسان، آماده ارائه خدمات می باشد.

 

گلخانه، سوله های تخصصی مکانیک از دیگر امکانات مجتمع بین الملل خراسان می‏ باشد. جهت مشاهده تصاویر بخشهای مختلف و امکانات مجتمع گالری تصاویر مجتمع و برای کسب اطلاعات بیشتر سایت مجمتمع بین الملل خراسان را مشاهده فرمایید.