iaum

insta bale

ثبت نام بیستمین اعتکاف دانشجویی رمضانیه در حرم رضوی آغاز شد

اعتکاف دانشجویی رمضانیه در سه روز آخر ماه مبارک رمضان ( 9تا11 اردیبهشت ماه) درمسجد گوهرشاد حرم مطهر برگزار می شود.

مسئول اعتکاف دانشجویی رمضانیه درحرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این برنامه ویژه استادان و دانشجویان ۶۰ دانشگاه شهر مشهد است، افزود: اعتکاف رمضانیه در سه روز آخر ماه مبارک رمضان و از 9 تا 11 اردیبهشت ماه در مسجد گوهرشاد حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حبیب صالحی ادامه داد: با توجه به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در 2 سال گذشته بدلیل شیوع کرونا، ظرفیت در نظر گرفته شده برای این برنامه معنوی حدود1000 نفر است که با توجه به سابقه ثبت نام گسترده در سالهای گذشته آمادگی پیش ثبت نام برای بیش از هفت هزار نفر وجود دارد.

مسئول اعتکاف دانشجویی رمضانیه گفت: نتیجه قرعه کشی پذیرفته شدگان در 30 فرودین ماه از طریق سایت ثبت نامی www.vadieh.orgبه اطلاع خواهد رسید.

حبیب صالحی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به ثبت نامهای انجام شده دو سوم ظرفیت به ترتیب به دانشگاه های فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی مشهد و بقیه به سایر دانشگاه های شهر مشهد تعلق گرفت.

وی به برنامه های معنوی تدارک دیده شده در این اعتکاف اشاره کرد و گفت: تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در قالب ۲۵ حلقه معرفتی و بررسی موضوعات و مسائل روز از برنامه های این اعتکاف است.

مسئول بیستمین اعتکاف رمضانیه وی ادامه داد: برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم و همچنین برگزاری تلاوت های مجلسی با حضور قاریان بین المللی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این اعتکاف است.

صالحی با اشاره به قوانین و مقرارت اعلام شده در سامانه، خاطر نشان کرد: ثبت نام در بیستمین اعتکاف رمضانیه فقط ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه های مشهد مقدس است و پذیرش دانشجویان دیگر شهرستان ها امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: تزریق 2نوبت واکسن کرونا از الزمات پذیرش و حضور در مراسم اعتکاف دانشجویی است.

وی با بیان اینکه اولین نشست ها برای برگزاری این برنامه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این برنامه با مساعدت تولیت معزز آستان قدس رضوی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهای شهر مشهد به نتیجه رسید.