iaum

insta bale

  • image
  • image
  • [slide]

همایش ابزارهای نوین کسب و کاردر فضای مجازى برگزار شد

پرفسور جلالی در همایش ابزارهای نوین کسب و کاردر فضای مجازى

برای ایجاد شغل در فضای مجازی استراتژی نداریم

dsc 0076

پرفسور جلالی در همایش ابزارهای نوین کسب و کاردر فضای مجازی گفت : استراتژي براي ايجاد شغل در فضاي مجازي نداريم .
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد : پرفسور علی اکبر جلالی پدر آی تی ایران و کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در همایش ابزارهای نوین کسب و کار در فضای مجازی در مجموعه فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد با اشاره به اينكه در كشورمان  به ازای هر 100 هزار نفر 4 هزار و 700 دانشجو داریم افزود : اقتصاد ایران توان جذب 4 میلیون و 500 هزار دانشجو را ندارد لذا بايد  فارغ التحصیلان توسط شبکه های اجتماعی به اقتصاد جهان دست یابند.
وي با بيان اينكه متاسفانه در فضای مجازی برای ایجاد شغل استراتژی نداریم تصريح كرد : امروز بايد در فضاي مجازي  به دنبال كسب و كار و اشتغال باشيم .


پرفسور جلالي در رابطه با اشتغال در اینترنت و اهمیت بازار یابی سایبری اظهار داشت : توسعه بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار در فضای سایبری مسیر توسعه تجارت الکترونیکی است و تجارت الکترونیکی بدون بازار یاب اتفاق نمی افتد.
وي با بيان اينكه 25 ميليون نفر در چين بازارياب هستند ، گفت : در حال حاضر  95 درصد شرکتهای جهان در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستند در حاليكه ما هنوز نمی دانیم استفاده از شبکه های اجتماعی خوب است یا نه و تنها  به 45 ميليون كاربر اينترنت در كشور دلخوشيم .
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه سرعت اینترنت ما حتي از افغانستان پایین تر است افزود : اگر هم اكنون سرعت اینترنت مان صد برابر شود به سختی در رتبه متوسط جهانی قرار می گیریم.
پرفسور جلالي با انتقاد از بسته بودن سايت فيس بوك اظهار داشت : در حال حاضر   81 درصد جرایم اینترنتی در ایران جرایم مالی، 13 درصد اخلاقی،  3 درصد سیاسی ، 2 درصد سرگرمی است اما  41 درصد مردم به دنبال دريافت اطلاعات هستند ، 19 درصد از خدمات الکترونیکی استفاده می کنند، 16 درصد دانلود می کنند،  14 درصد در شبکه های اجتماعی هستند و 10 در صد در فروشگاههای اینترنتی جستجو مي كنند ولي نمی دانیم چرا فیس بوک بسته است و چرا از فیلترینگ استفاده می شود.
کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاكيد براينكه امنیت در فضای مجازی مهم است ، افزود :  نباید همه چیز را به صرف حفظ امنیت نابود کرد.
پرفسور جلالي اظهار اميدواري كرد با اجرا كامل و به كارگيري شهر الكترونيك در كل كشور  امكان اشتغال براي جوانان فراهم شود .
در ادامه د کتر حسین امامی پژوهشگر رسانه‌های نوین و مدرس دانشگاه به تفاوت کلی وب سایت و رسانه های اجتماعی اشاره كرد و گفت :  رسانه‌های اجتماعی رویکردی تعاملی دارند و اين رویکرد  در وب سایت‌ها بسیار کمتر از رسانه های اجتماعی است.
وي با بيان اينكه شبكه‌های اجتماعی ابزاری برای پخش پیام، انتقال و به اشتراک گذاری اطلاعات با مخاطبان است افزود : عده اي از كارشناسان نسبت به رسانه‌های اجتماعی خوشبین بوده و عده‌ای  نگرشی منفی نسبت به این رسانه‌ها دارند .
وي رادیو، تلویزیون و روزنامه را از مهم‌ترین موارد رسانه‌های جمعی دانست و تصریح کرد: متاسفانه صاحبان قدرت و ثروت نقش بسیار تاثیرگذاری در این رسانه‌ها ایفا می‌کنند و از این طریق بر روی بعضی از سیاستگذاری‌ها اعمال نفوذ می‌کنند.
اين استاد دانشگاه مهم‌ترین تفاوت رسانه‌های جمعی و رسانه‌های اجتماعی را در انتقال بدون سانسور اطلاعات دانست  و گفت: بر خلاف رسانه‌های جمعی که بخشی از اطلاعات را بنا بر مصالح خود سانسور می‌کنند، رسانه‌های اجتماعی توسط خود کاربر اداره می‌شود و تمام اطلاعات را به اشتراک داده می‌شود.
در  این همایش مهندس آبسالان مدیر عامل فناوری اطلاعات شهرداری مشهد ومهندس سمیعی از اعضای هیات مدیره شرکت پیشگامان و یکی از اساتید دانشگاه انگلستان  به ایراد سخن پرداختند.